Vantaan Kokoomus

Europarlamenttivaalit 2024

Kokoomus on asettanut europarlamenttivaaleihin Vantaalta ehdolle ylikonstaapeli, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Mika Kasosen.

Mika on myös kaupunginvaltuutettu, aluevaltuutettu ja pelastuslaitoksen puheenjohtaja. Hän tehnyt pitkän uran poliisissa ja työskentelee tällä hetkellä ylikonstaapelina Helsingin poliisilaitoksella erityistoimintayksikössä.

Hänen mukaansa sisäistä turvallisuutta ja kriisivalmiutta on vahvistettava, niin kotimaassa kuin Euroopassakin.

Mika näkee, että Nato-jäsenyydestä huolimatta Suomen täytyy pitää yllä uskottavaa puolustusta. Läheisyysperiaatetta ja kansallista päätöksentekoa pitää hänen mukaansa vahvistaa etenkin maa- ja metsätalouteen, metsästykseen ja reserviläistoimintaan liittyvissä päätöksissä. Mikan mielestä velkaantumiskehityksen suuntaa pitää muuttaa, yhteisvelkoja on vastustettava ja Euroopan Unionin tulisi keskittyä enemmän suuriin linjoihin, ja antaa jäsenvaltioiden päättää itse tarkemmasta lainsäädännöstä.

Vantaan Kokoomus tukee Mikaa matkalla europarlamenttiin.

Lisää tietoa Mikasta löydät täältä!

Muut uusmaalaiset ehdokkaat löydät täältä ja kaikki kokoomuksen ehdokkaat puolestaan täältä.

Europarlamenttivaalit käydään kesäkuun 9. päivä, ja ennakkoäänestys puolestaan 29.5.–4.6.2024.