Valtuutettu Anssi Aura siirtyy Vihreistä Kokoomukseen

Vantaalainen kaupunginvaltuutettu, toimitusjohtaja ja start-up yrittäjä Anssi Aura (36) siirtyy vihreistä kokoomuksen valtuustoryhmään.

- Päätökseni siirtyä kokoomukseen oli harkittu ja pitkäaikaisen pohdinnan tulos. Haluan kuulua puolueeseen, joka tuntuu olevan lähimpänä omaa identiteettiäni. Puolueeseen, jolla yrittäjyyden edistäminen on politiikan keskiössä. Yrittäjämyönteinen ilmapiiri ja päätöksenteko vahvistaa meidän jokaisen hyvinvointia, Aura perustelee.

Aura toimii startup-yrittäjänä ja toimitusjohtajana ulkomainosyhtiö GoGoCar Oy:ssä. Aura on toisen kauden valtuutettu ja entinen valtuustoryhmän puheenjohtaja. Erilaisissa poliittisissa luottamustoimissa Aura on toiminut yhteensä 18 vuoden ajan.

- Haluan tulevaisuudessa ottaa voimakkaammin kantaa yrittäjien ja yritysten hyvinvoinnin edistämisen puolesta. Yrittäjyyden riskejä tulee kohtuullistaa ja kannustimia vahvistaa. Koen, että kokoomuksessa voin vaikuttaa parhaiten näihin asioihin, Aura sanoo.

Aura myöntää, ettei puolueen vaihtaminen ole helppo päätös, mutta sydämen ääntä on seurattava. Jokaisen on vaikutettava ympäristössä, jossa viihtyy ja jonka tuntee poliittiseksi kodikseen. Aura kiittää Vihreän liikkeen toimijoita yhteisistä vuosista.

- Minulle jää muistoksi lukuisia hyviä hetkiä upeiden ihmisten kanssa, Aura kiittää.

Muutoksen myötä kokoomuksen valtuustoryhmä on Vantaan suurin jaetulla kärkipaikalla SDP:n kanssa. Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Sakari Rokkanen toivottaa Anssi Auran tervetulleeksi.

- Otamme Anssin ilolla vastaan ryhmäämme. Anssi tunteen hyvin Vantaan päätöksenteon ja vahvistaa ryhmämme osaamista yrittäjyysasioissa, Rokkanen sanoo.

Lisätietoja:

Anssi Aura

Sakari Rokkanen

Vantaan Kokoomus

Vantaan Kokoomus on Kokoomuksen vantaalaisten paikallisyhdistysten kunnallisjärjestö ja Kokoomuksen kaupunginvaltuustoryhmä.